Kvalitet
Her kan du læse om U/NORDs overordnede kvalitetssystem, selvevaluerings- og opfølgningsplaner samt det pædagogiske og didaktiske grundlag. Derudover kan du finde elevtrivsels- og virksomhedstilfredsheds-undersøgelser, undervisningsmiljøvurdering og en række nøgletal, der gør det muligt at vurdere kvaliteten af U/NORDs ungdomsuddannelser.
U/NORDs kvalitetssystem
Kvalitetssystemet beskriver de overordnede logikker og systematikker, de udgør hegnspælene for kvalitetsarbejdet på tværs af U/NORD.
Evalueringer og nøgletal
Erhvervsuddannelser
Elevtrivselsundersøgelser
U/NORD undersøger årligt elevernes trivsel gennem den nationale trivselsundersøgelse. Her kan resultatet fra den seneste elevtrivselsundersøgelse på U/NORDs merkantile og tekniske erhvervsuddannelser læses.
ETU U/NORDs erhvervsuddannelser 2023
Undervisningsmiljøvurdering (UMV) 2023/2024
Virksomhedstilfredshedsundersøgelser
U/NORD undersøger årligt lærepladsvirksomhedernes (virksomheder der har indgået uddannelsesaftaler med elever fra U/NORD) tilfredshed med samarbejdet med U/NORD. Herunder kan det samlede resultat fra den seneste virksomhedstilfredshedsundersøgelse på U/NORDs erhvervsuddannelserne læses.
VTU 2022 U/NORDs erhvervsuddannelser
Nøgletal
Kvaliteten på erhvervsuddannelserne kan aflæses gennem en række nøgletal fastsat af Styrelsen for Undervisning og Kvalitet. Disse nøgletal omfatter fuldførelse, frafald og overgang til anden uddannelse. Herunder kan disse nøgletal for U/NORDs erhvervsuddannelser læses.
Nøgletal 2023 for U/NORDs erhvervsuddannelser
Nøgletal 2024 for U/NORDs erhvervsuddannelser
Selvevaluering og opfølgningsplan
U/NORD udarbejder hvert skoleår en selvevaluering af tilrettelæggelsen og gennemførslen af erhvervsuddannelserne og undervisningen på baggrund af udvalgte indikatorer. Selvevalueringen følges op af en opfølgningsplan der beskriver indsatser i det kommende skoleår, som har til formål at forbedre udvalgte resultater fra selvevalueringen. Herunder kan selvevaluerings- og opfølgningsplanen for 2022/2023 for henholdsvis U/NORDs merkantile og tekniske erhvervsuddannelser læses.
Selvevaluering og opfølgning 2022/2023 - U/NORDs Merkantile erhvervsuddannelser
Selvevaluering og opfølgning 2022/2023 - U/NORDs Tekniske erhvervsuddannelser
Gymnasiale uddannelser
Elevtrivselsundersøgelser
U/NORD undersøger årligt elevernes trivsel gennem den nationale trivselsundersøgelse.
ETU for U/NORDs gymnasiale uddannelser 2023
Undervisningsmiljøvurdering (UMV) 2023/2024
Nøgletal
Kvaliteten på gymnasiale uddannelser kan aflæses gennem en række nøgletal fastsat af Styrelsen for Undervisning og Kvalitet. Disse nøgletal omfatter gennemsnitligt eksamensresultat, løfteevne, fuldførelsesprocent, overgangsprocent til videregående uddannelse og elevtrivsel. Herunder kan disse nøgletal for U/NORDs gymnasiale uddannelser læses.
Nøgletal 2023 for U/NORDs gymnasiale uddannelser
Nøgletal 2024 for U/NORDs gymnasiale uddannelser
Selvevaluering og opfølgningsplan
U/NORDs gymnasier udarbejder for hvert skoleår en selvevaluering og opfølgningsplan - kaldet skoleårsprogrammer. I skoleårsprogrammerne opstiller hvert gymnasium, på baggrund af gymnasiernes løbende informationsindsamling, f.eks. i form af elevtrivselsundersøgelser og fagevalueringer, indsatsområder som der i det pågældende skoleår skal arbejdes med, samt hvordan arbejdet inden for disse indsatsområder efterfølgende skal evalueres, herunder deres succeskriterier, ved slutningen af skoleåret. Herunder kan skoleårsprogrammerne for U/NORDs gymnasier for skoleåret 2022/2023 læses.
Skoleårsprogram 2022/2023 - Frederikssund Handelsgymnasium
Skoleårsprogram 2022/2023 - Hillerød Handelsgymnasium
Skoleårsprogram 2022/2023 - Hillerød Tekniske Gymnasium
Skoleårsprogram 2022/2023 - Lyngby Gymnasium og Handelsgymnasium
Pædagogisk og didaktisk grundlag
U/NORDs pædagogiske og didaktiske grundlag er retningsgivende for al undervisning på U/NORD og for vores elever, kursister og medarbejdere. Det pædagogiske og didaktiske grundlag tager udgangspunkt i U/NORDs tre værdier om Respekt, Faglig stolthed og Nysgerrighed. Herunder kan det pædagogiske og didaktiske grundlag læses.